دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۱۳:۰۳

سهم قابل توجه نشت گاز متان از تاسیسات صنایع نفت و گاز

باشگاه خبری فراساحل: براساس مطالعات ارائه شده در مجله علوم و تکنولوژی محیط‌زیست، بینش تازه‌ای درباره نشت گاز متان از تاسیسات صنایع نفت و گاز و تاکید بر جلوگیری از انتشار آلودگی به وجود آمده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، این مطالعات که متمرکز بر دو قسمت جمع‌آوری و پردازش و همچنین انتقال و ذخیره‌سازی انتشار گاز متان است، بوسیله محققان دانشگاه ایالت کلرادو، دانشگاه کارنگی ملون، مرکز تحقیقات موتور هواپیما، همکاری Environmental Defense Fund و دیگر شرکت‌های متخصص در این‌باره انجام شده است. در بخش جمع‌آوری و پردازش، محققان با ارزیابی ١۳٠ واحد فرآورشی دریافتند که میزان گاز متان منتشر شده از این تاسیسات ٠,٦ تا ٦٠٠ فوت مکعب استاندارد در دقیقه بوده است.

در قسمت انتقال و ذخیره‌سازی تیم محققان دانشگاه ایالت کلرادو در محل تاسیسات با اقدام‌هایی که در مسیر باد از گاز متان در ۴۵ مرحله انجام دادند موفق به انتقال و ذخیره‌سازی گازهای انتشار یافته به میزان ٧٠ فوت مکعب استاندارد در دقیقه از همه تاسیسات در مرحله انتقال و ذخیره‌سازی شدند که در پی آن دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که با اقدام‌های اخیر انتشار گاز متان در سال ۲٠١۵ حدود ۴۵-۴٠ درصد نسبت به سال ۲٠١۲ کمتر می‌شود. در این تحقیقات داده‌های اندازه‌گیری شده نشان‌دهنده انتشار گاز متان با ارزشی حدود ۲۵ میلیون دلار و معادل با تاثیرگذاری انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط ۲ میلیون خودروی سواری به مدت ۲٠ سال روی آب و هوا بوده است. همچنین در پایان مهمترین نتیجه‌گیری از تحقیقات یاد شده جدی گرفتن مسئله نشت تجهیزات به‌ عنوان یک منبع مهم انتشار گاز متان بوده که تشخیص و تعمیر به‌ موقع تجهیزات در این‌باره حائز اهمیت است.



  کد خبر : 580
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :